E-paragony – nowoczesność i ekologia w Twoim biznesie

Podziel się wpisem z innymi:

W dobie cyfryzacji i rosnącej świadomości ekologicznej coraz popularniejsze stają się e-paragony. Są one bardziej ekologiczną alternatywą dla tradycyjnych papierowych paragonów fiskalnych. Rozwiązanie to nie tylko wpisuje się w globalne trendy proekologiczne, ale również upraszcza procesy sprzedażowe i zwiększa komfort klientów. Jak zatem aktywować usługę e-paragon na urządzeniach fiskalnych marki ELZAB? Zapraszamy do lektury.

Czym jest e-paragon?

E-paragon jest to elektroniczna wersja tradycyjnego paragonu fiskalnego. Przesyłany jest on klientowi w formie cyfrowej – np. na adres mailowy lub w formie kodu QR do zeskanowania.

Rozwiązanie to idealnie wpisuje się w obecne trendy, a do tego jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i stanowi pełnoprawny dokument potwierdzający zakup.

Aby e-paragon mógł zastąpić tradycyjny paragon papierowy i być uznany za zgodny z wymaganiami stawianymi dokumentom fiskalnym musi jednak spełnić kilka warunków.

  1. Musi zostać wystawiony przez odpowiednie urządzenie fiskalne z homologacją, umożliwiające wystawianie tego typu potwierdzeń sprzedaży.
  2. Musi być zapisany w odpowiednim formacie – sam e-paragon zapisany jest jako zaszyfrowany, nieczytelny plik w ustrukturyzowanym formacie. Jedynie wizualizacja e-paragonu może być zapisana w formacie PNG lub PDF.
  3. Powinien być przesyłany do odpowiedniego, zabezpieczonego repozytorium. Repozytorium komunikując się z urządzeniem fiskalnym zapewni czytelny i zgodny z wymogami widok elektronicznej wersji paragonu.

Zalety e-paragonów

  1. Ekologia i oszczędność

Korzystając z e-paragonów zmniejszysz ilość papierowych wydruków i zużycie rolek termicznych. Przełoży się to na redukcję kosztów oraz pozytywnie wpłynie na środowisko.

Ułatwisz również zarządzanie dokumentacją, zarówno firmom, jak i klientom, a dodatkowo zmniejszysz ilość odpadów.

  1. Wygoda i nowoczesność

Dzięki e-paragonom Klienci unikną zgubienia lub utraty czytelności paragonu. Nie będą musieli już samodzielnie wykonywać kserokopii na wypadek reklamacji. E-paragon skróci również czas obsługi oraz zmniejszy ryzyko wystąpienia błędu związanego z wydrukiem.

  1. Łatwiejsza księgowość i analiza danych

Przechowywanie paragonów w formie elektronicznej w systemach informatycznych ułatwia analizę sprzedaży oraz może znacząco usprawnić procesy księgowe.

W jakiej formie Klient może otrzymać e-paragon?

Klient może zdecydować w jakiej formie chce otrzymać e-paragon. Na jego życzenie sprzedawca może:

  • dostarczyć e-paragon do aplikacji Ministerstwa Finansów „e-Paragony”

Aby wyświetlić paragon w aplikacji Ministerstwa Finansów, podczas fiskalizacji sprzedaży niezbędne jest wpisanie lub zeskanowanie indywidualnego kodu identyfikacyjnego Klienta do pola „kod klienta”.

  • wydrukować kod QR do e-paragon w formie tradycyjnego paragonu

Link, który kryje się pod wydrukowanym kodem QR kieruje do strony, na której można wyświetlić e-paragon.

  • wyświetlić kod QR na urządzeniu fiskalnym

Wczytany link kieruje do strony, z której Klient może pobrać e-paragon i we własnym zakresie go zarchiwizować.

  • wysłać e-paragon na adres mailowy Klienta

Paragon w formie elektronicznej wraz z wizualizacją wysłany zostanie na podany przez Klienta adres mailowy.

E-paragon na urządzeniach fiskalnych marki ELZAB

ELZAB oferuje urządzenia fiskalne, zarówno kasy, jak i drukarki, dostosowane do obsługi e-paragonów.

Urządzenia te współpracują z platformą MOJAKASA.ONLINE, umożliwiającą przesyłanie cyfrowych potwierdzeń zakupu.

W ofercie ELZAB można znaleźć następujące urządzenia fiskalne z obsługą e-paragonu:

  • ELZAB K10 Online – dotykowa kasa mobilna,
  • ELZAB Mini LT Online i Mini LAN – małe i proste w obsłudze kasy,
  • ELZAB Jota – kompaktowa kasa,
  • ELZAB Mera – drukarki w wersji sklepowej i aptecznej,
  • ELZAB Zeta – drukarka kompaktowa,
  • ELZAB Cube – najszybsza na rynku drukarka heavy-duty.

Dlaczego warto aktywować usługę e-Paragon?

Aktywacja usługi e-Paragon to krok w stronę nowoczesnej, ekologicznej i efektywnej sprzedaży.

Z e-Paragonem zmniejszysz ilość papierowych wydruków, ułatwisz księgowość oraz poprawisz doświadczenia zakupowe swoich Klientów. Co więcej, już teraz dostosujesz swój biznes do cyfrowej przyszłości.

Jak aktywować usługę e-Paragon?

Aby aktywować usługę e-Paragon na swoim urządzeniu fiskalnym (kasa lub drukarka), zaloguj się do swojego konta lub bezpłatnie zarejestruj na platformie MOJAKASA.ONLINE.

Po zalogowaniu się wybierz z bocznego menu „Usługi” i kliknij „Włącz usługę” przy odpowiedniej usłudze, w tym wypadku „e-Paragon”.

W kolejnym kroku dodaj swoje urządzenia fiskalne i aktywuj dla nich usługę.

Koszt aktywacji usługi e-Paragon na platformie MOJAKASA.ONLINE

Aktywacja usługi e-Paragon dla urządzeń fiskalnych ELZAB to jednorazowy koszt w wysokości 150 zł netto za każde urządzenie, dla którego usługa ma być aktywna.

Zaloguj się do swojego konta lub bezpłatnie zarejestruj na MOJAKASA.ONLINE i sprawnie wystawiaj e-paragony. Zrób krok w stronę nowoczesnej i ekologicznej sprzedaży.
Poznaj również inne usługi, dostępne na platformie MOJAKASA.ONLINE, które rozbudują funkcjonalność Twojej kasy fiskalnej o nowe możliwości.

Podziel się wpisem z innymi: