Kasa samoobsługowa a trend samoobsługi
Kasa samoobsługowa jest odpowiedzią na postępujący trend – trend związany
z samoobsługą. Coraz więcej konsumentów chce korzystać z automatycznych rozwiązań samoobsługowych, które pozwalają uniknąć stania w kolejce oraz przyspieszają proces zakupów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Mastercard, 51% respondentów chętnie korzysta
z kas samoobsługowych, w których to klient sam skanuje towary i płaci za zakupy.*
Samoobsługa rośnie w siłę
Obecnie możemy zauważyć rosnący trend samoobsługi. Dotyczy to zarówno usług świadczonych stacjonarnie, jak i przez internet. Pojawiają się samoobsługowe punkty odbioru, boty oraz rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Wszystko po to, by klient mógł sam się obsłużyć i dokonać zakupu
w dowolnym, dogodnym dla siebie momencie i miejscu.
Nie inaczej jest w sieciach handlowych – dostosowują się one do panującego trendu, wdrażając kasy samoobsługowe. Młodzi konsumenci to grupa, która szczególnie często korzysta z tego rozwiązania – 57% w wieku 18-29 lat oraz 55% w wieku 30-49 lat preferuje to rozwiązanie gdy chce dokonać zakupu.** Osoby w tym wieku chętnie korzystają także z szybkich metod płatności takich jak płatności zbliżeniowe (kartą lub telefonem). Takie rozwiązania pozwalają konsumentom na większą samodzielność w procesie zakupowym.
Kolejki do kas głównym problemem sieci handlowych
Kolejki do kas to coś, co najbardziej frustruje klientów podczas robienia zakupów. Aż 71% konsumentów jest niezadowolona z długich kolejek w sklepach, a 47% uważa je za najbardziej irytujący element zakupów, głównie ze względu na stratę cennego czasu. Konsumentów denerwują powolni i nieuprzejmi kasjerzy.* Te sklepy, które poradzą sobie z kolejkami, mogą dużo zyskać w oczach klientów.
Jednym z rozwiązań może być kasa samoobsługowa.
Kasa samoobsługowa
Podczas korzystania z kasy samoobsługowej klient samodzielnie skanuje towary, przybliżając je do czytnika, postępując według komunikatów głosowych i instrukcji znajdujących się na wyświetlaczu.
Prosty i intuicyjny interfejs ułatwia przejście przez cały proces od momentu zeskanowania produktu do zapłaty za zakupy. Po zeskanowaniu wszystkich towarów, klient uiszcza należność za zakupy w sposób bezgotówkowy, pakuje je i tym samym kończy transakcję. Prosto, szybko i wygodnie!
Dlaczego warto wybrać kasę samoobsługową ELZAB?
Na rynku istnieje kilkoro producentów kas samoobsługowych. Jedną z propozycji jest kasa samoobsługowa ELZAB z modułem płatności bezgotówkowej.
Cały system kasy jest w pełni zintegrowany z programem kasowym PC-POS firmy Insoft. Istnieje również możliwość obsługi kasy w różnych językach. Kasa wyróżnia się unikalnym designem i możliwością regulacji rozmiaru urządzenia.
Kasa samoobsługowa ELZAB w pełnej konfiguracji składa się z urządzeń:
- 15-calowy monitor IIYAMA – na nim wyświetlane są wszystkie informacje podczas odbywania transakcji;
- wagoskaner – waga Saturn z modułem skanowania Magellan – umieszczony na górnej półce;
- waga kontrolna – znajdującą się po prawej stronie dolnej półki (strefa odkładcza);
- drukarka fiskalna – umieszczona pod monitorem;
- opcjonalnie ręczny skaner kodów kreskowych – docelowo montowany z boku monitora.
W trakcie wdrożenia kasę należy wyposażyć w dowolny terminal płatniczy wspierany przez oprogramowanie INSOFT.
Konfiguracja kasy samoobsługowej ELZAB jest uniwersalna. To właściciel sklepu decyduje, jakie urządzenia peryferyjne będą wymagane. Przykładowo kasę samoobsługową ELZAB
można zakupić z samym skanerem (bez wagi Saturn), dodatkowo, powierzchnię wagi kontrolnej można powiększyć bądź całkowicie z niej zrezygnować.
Należy zwrócić uwagę na fakt, iż waga kontrolna jest bardzo istotnym elementem kasy samoobsługowej. Dzięki zaszytej w kodzie kreskowym masie produktu, pozwala ona na wykrycie niezeskanowanego towaru (znajdującego się w strefie odkładczej) lub wykrycie towaru zabezpieczonego (alkohol, papierosy).
Chcesz poznać cenę kasy samoobsługowej ELZAB? Kliknij w link: Kasa samoobsługowa ELZAB
Kasa samoobsługowa – zastosowanie i zalety
Kasa samoobsługowa sprawdzi się w sklepach o mniejszej powierzchni z branży spożywczej,
a także w drogeriach. Swoje zastosowanie znajdzie także w większych sklepach takich, jak np. hipermarkety. Rozładuje długie kolejki klientów i skróci czas zakupów. Wpłynie na pozytywny wizerunek sklepu w oczach klienta i zapewni satysfakcję płynącą z samodzielnie dokonywanych zakupów.
Dodatkowo pozwoli na lepszą optymalizację czasu personelu i usprawni wydajność pracowników – do obsługi kilku kas samoobsługowych wystarczy jeden asystent sprzedaży. Przyczyni się to także do redukcji kosztów i odciąży zespół obsługi klienta.
* Badanie „Czy Polacy są gotowi na sklepy bez kas?” Mastercard, 2017
**Dane z Cisco Customer Experience Raport for Retail Shopping Industry, Maj 2013
ELZAB
Ostatnie wpisy ELZAB (zobacz wszystkie)
- Kasoterminal ELZAB K2Pay - 3 grudnia 2024
- Paragony na smartfony - 23 sierpnia 2024
- MÓJ BIZNES S – prosto, użytecznie i za darmo! - 16 lipca 2024